Jahody, jahody, jahody! / Erdbeeren, Erdbeeren, Erdbeeren!

14:24:00


Pamatujete si na staré dobré časy na střední škole, kdy jste si letní soboty užívali na koupalištích nebo u jezera? Já tedy rozhodně ne. Když jsem žila v Drážďanech s mojí rodinkou, tak jsem spolu s mými sourozenci musela (POVINNĚ) jezdit každé letní sobotní ráno na sběr jahod. Náš milovaný tatínek nám přidělil košíky, každý z nás měl na starosti jednu řadu jahod a pravá polní práce mohla začít. V té době jsem to samozřejmě vnímala jako nejnudnější "zábavu" na světě, ale zpetně na to vzpomínám s úsměvem. Nikdy nezapomenu, jak jsem při každém zpozorování včely v mé blízkosti odhodila košík a běžela na druhý konec pole bez ohledu na to, kolik jahodových záhonků při tom rozšlapu...jo, byla jsem pěkné trdlo a upřímně jsem jím stále.




Vzhledem k mým zkušenostem není divu, že jsem se chtěla vydat na pravé jahodové plantáže tady v Münsteru. Tentokrát jsem nahradila mé sourozence mým přítelem, zabalili jsme si "něco jako košíčky", nasedli na kolo a hurá za dobrodružstvím.  



Jelikož jsme nevyrazili v osm ráno jako tehdy s tátou, tak už bylo pole plné aktivních němců. Všechny jsme pěkně po česku předběhli ve frontě a začalo se sbírat. Byla to nádhera. Velké růžovoučké jahody krásně voněly po sluníčku. Nejvíc mě na tom bavilo ochutnávání, jak jinak. Ani moc včel mě neobtěžovalo, takže všechno proběhlo v klidu. :-) Mělo to jen jednu malou chybu - bohužel nás jedno kilo jahod nestálo 30 Kč jako v Čechách, ale celých 105 Kč. 

                            

A na co že potřebuju tolik jahod? Na příště jsem si pro vás připravila recept na domací jahodovou zmrzlinu z kondenzovaného mléka. Tak se máte na co těšit. :-)


Könnt ihr euch an gute alte Zeiten am Gymnasium erinnern, als ihr euren sommerlichen Samstag im Schwimmbad oder beim See verbracht habt? Ich mich auf jeden Fall nicht. Als ich noch mit meiner Familie in Dresden gelebt habe, musste ich zusammen mit meinen Geschwistern jeden sommerlichen Samstag die Erdbeeren pflücken gehen. Mein lieber Vater hat uns jeweils einen Korb zugeteilt, jeder von uns war für bestimmte Erdbeerbeete zuständig und die richtige Feldarbeit konnte beginnen. Damals habe ich es natürlich als die langweiligste Zeit überhaupt betrachtet, aber jetzt gehört dies zu meinen besten Erinnerungen. Ich werde niemals vergessen, wie ich bei jeder "Begegnung" mit einer Biene meinen vollen Korb weggeworfen habe und losgerannt bin, egal wie viele Erdbeeren ich dabei zertrampelt habe...ich war halt echt unmöglich. 


Auf Grund von meiner tollen Erinnerungen, musste ich unbedingt auch hier in Münster Erdbeeren pflücken gehen. Diesmal habe ich meine Geschwister durch meinen Freund ersetzt, etwas wie Körbchen eingepackt und das Abenteuer konnte beginnen.


Da wir nicht um 8 Uhr (wie damals mit meinem Vater) losgefahren sind,war das Feld schon voll mit gefühlt allen Münsteranern. Es war wunderschön...große, rote Erdbeeren schmeckten himmlisch lecker. Am meisten hatte ich natürlich Spaß beim Kosten. Es haben mich nicht mal die Biene belästigt, also Alles war supi. :-) Ich fand nur Schade, dass 1 kg Erdbeeren 3,80 Euro und nicht 1,10 Euro wie in Tschechien gekostet hat...


Wofür denkt ihr, dass ich die Menge an Erdbeeren gebraucht habe? Nächstenmal gibt es nämlich ein Rezept für hausgemachtes Erdbeereis aus der Kondensmilch. :-)

You Might Also Like

0 Kommentare

Popular Posts

Twitter Feed

Like my on Facebook

Subscribe