Bezlepkové ricottové lívance / glutenfreie ricotta pancakes

14:00:00






Znáte ten pocit, když si po zimě stoupnete na váhu a s hrůzou zjistíte, že jste za těch pár měsíců přibrali 5 kilo? U mě to tak bohužel tradičně probíhá každý rok. V podstatě se není čemu divit...před Vánoci je to samé cukroví, vánočky, řízky, svařáčky a podobně.

Letos jsem se rozhodla vyhlásit mé váze válku a začít se sebou něco dělat. Ptáte se, jak jsem spolu skloubila mou vášeň pro pečení s hubnutím? Překvapivě docela dobře. Chodím dvakrát týdně běhat, což už je u mě samo o sobě výkon. Samozřejmě nadále i peču, ale místo toho, abych se přecpávala v deset večer u televize, tak mé výtvory daruju sousedům nebo přátelům. Ti mohou klidně ztloustnout místo mě. :-)

Mimo to se snažím jíst zdravěji. Nedávno jsem na stránkách Lindy Lomelino narazila na skvělý recept na bezlepkové lívance. Já jsem vůči těmto zdravým pokrmům ze zásady dost skeptická a jím je jen, abych zhubla, ale tyto lívance mě jednoznačně uchvátili. Mám dobrou zprávu pro všechny, co chtějí zhubnout a nechtějí se vzdát dobrého jídla: jde to skloubit dohromady. Tento recept je důkazem. Lívance jsou nejen chuťově nepřekonatelné, ale jejich příprava vám zabere maximálně půl hodinky.

Tak se do toho pusťte a přejte mi štěstí, ať mě mé dietové nadšení
moc brzy nepřejde.

Ingredience:


3 vajíčka
3 lžíce mléka
188 g             ricotty
68 g ovesných vloček
1 a 1/2lžičky kypřícího prášku
špetka            soli
                        citronová kůraz z 1 citrónu

Postup:



Lehce promíchejte všechny ingredience a následně důkladně promixujte tyčovým mixérem.

Na pánvičce rozehřejte trochu oleje a menší naběračkou nebo hlubokou lžící nalijte těsto. Těsto je velice tekuté, tak dávejte pozor, aby jste z toho místo lívanců neměli velikou palačinku. Lívance smažte po obou stranách na mírném ohni do zlatova. 

Hotové lívance můžete servírovat se vším možným. Já upřednostňuju javorový sirup s jablečnou přesnídávkou. A pokud vám to celé zní moc zdravě, přidejte si k tomu trochu čerstvě našlehané šlehačky. 

Dobrou chuť bez výčitek!







Kennt ihr dieses Gefühl, wenn euch nach der Winterzeit die Waage mitteilt, dass ihr wieder 5 Kilo zugenommen habt? Bei mir läuft es so leider fast jedes Jahr ab. Kein Wunder...vor Weihnachten isst man nur viel Gebäck, Stollen, Schnitzel, Glühwein und so weiter. 

Dieses Jahr habe ich mich entschieden gegen mein Gewicht zu kämpfen und abzunehmen. Fragt ihr euch, wie ich meine Liebe zum Backen mit dem Abnehmprogramm kombiniert habe? Überraschend ganz gut. Ich gehe zweimal die Woche Joggen, was bei mir recht ungewöhnlich ist. Ich backe natürlich weiter. Jedoch esse ich nicht Alles alleine um 22:00 Uhr auf, sonder verschenke es an meine Nachbarn oder Freunde. Die können ruhig zunehmen. :-)

Außerdem versuche ich gesünder zu essen. Vor ein paar Tagen habe ich auf dem Blog von Linda Lomelino ein perfektes Rezept für glutenfreie Pancakes entdeckt. Ich bin bezüglich der gesunden Ernährung bisschen skeptisch, aber diese Pancakes haben mich total begeistert. Ich habe eine gute Nachricht für euch: man kann sich gesund ernähren und gleichzeitig Süßes essen. Dieses Rezept ist der Beweis dafür. Es schmeckt nicht nur gut, die Vorbereitung dauert sogar nur eine gute halbe Stunde. 

Also ab in die Küche und wünscht mir Glück bei meiner Diät.

Zutaten:

3 Eier
3 EL Milch
188 g Ricotta
68 g                     Haferflocken 
1 und 1/2 TL        Backpulver
Prise                      Salz 
                               geriebene Zitronenschale aus einer Zitrone

Zubereitung:

Alle Zutaten leicht durchmischen und mit dem Handmixer zum glatten Teig mixen. 

Je Pfannkuchen 1 Esslöffel oder kleinere Schöpfkelle Teig in die mit Fett bestrichene Pfanne geben. Der Teig ist sehr flüssig, also seid vorsichtig, damit ihr nicht zu große Pfannkuchen habt. Wenn die Oberfläche goldbraun wird, den Pfannkuchen wenden und auch von der anderen Seite backen.

Fertige Pancakes könnt ihr nach eurem Belieben servieren. Ich bevorzuge Apfelmus mit Ahornsirup. Falls es euch zu gesund scheint, könnt ihr dazu frisch aufgeschlagene Schlagsahne essen.

Guten Appetit ohne Vorwürfe!


You Might Also Like

0 Kommentare

Popular Posts

Twitter Feed

Like my on Facebook

Subscribe